Mówi się, że w zdrowym ciele zdrowy duch. Chyba nikt by nie zaprzeczył, gdybyśmy sparafrazowali to porzekadło i postawili tezę, że w zdrowym ciele zdrowa chuć. Po tym żartobliwym początku przejdźmy jednak do spraw poważnych. Bo do nich należy właśnie problem obniżonej sprawności seksualnej. Czy faktycznie ruch może wpłynąć pozytywnie na potencję? O czym powinniśmy pamiętać, jaki sport wybierać, by nasze życie intymne było satysfakcjonujące?

Sport i potencja

Od zawsze wiadomo, że aktywny tryb życia pozytywnie wpływa na organizm i ciało, na nasze zdrowie. Ruch wyzwala endorfiny, pozwala odpowiednio funkcjonować naszemu ciału, spalamy zbędne kalorie, dotleniamy nasze komórki, nasz mózg, pobudzamy siebie do wysiłku, dzięki czemu nasz organizm osiąga formę, która pozwala mu funkcjonować na wyższych obrotach. Ruch zatem pozytywnie wpływa także na potencję. Jeśli czujemy spadek mocy w sferze łóżkowej warto zastanowić się, czy przypadkiem nie jesteśmy zbyt bierni w sferze sportu? Czy w wolnej chwili idziemy na spacer, czy wybieramy leżenie przed kanapą? Czy zamiast roweru wybieramy samochód?

Jak wspomagać potencję poprzez ruch

Aby zapewnić sobie świetną sprawność seksualną, która będzie nie tylko satysfakcjonować nas, ale także naszą partnerkę, powinniśmy postawić na aktywny tryb spędzania wolnego czasu. Uprawianie sportu jest bardzo korzystne dla zwiększenia potencji i ma wielki wpływ na prawidłowe funkcjonowanie naszego ciała. Bieganie, jazda na rowerze, pływanie czy inny rodzaj sportu to gwarancja udanego życia seksualnego i życia w szerokim ujęciu.